Comunicat de presa ARMAD

Consiliul Concurentei va investiga, la sesizarea unor companii membre ale ARMAD,

                        “abuzul de pozitie dominanta” al Postei Romane

 

Bucuresti, 7 august 2005 – Consiliul Concurentei a decis declansarea unei investigatii referitoare la “abuzul de pozitie dominanta” al Postei Romane, reclamat de catre companii membre ale Asociatiei Romane de Marketing Direct (ARMAD). Potrivit raspunsului primit de catre aceste companii din partea Consiliului Concurentei, investigatia va avea ca obiect posibilele incalcari, de catre Posta Romana, ale prevederilor Legii Concurentei nr.21/1996.

 

“Masura anuntata de catre Consiliul Concurentei demonstreaza faptul ca plangerea companiilor membre ARMAD are baze reale. Odata creat acest precedent, Posta Romana va intelege ca nu poate ignora o intreaga industrie aflata in plina dezvoltare, si ca trebuie sa-şi transforme politicile monopoliste in pratici moderne de colaborare si parteneriat”, a declarat Marian Seitan, presedintele ARMAD.

 

Legea Concurentei interzice folosirea in mod abuziv a unei pozitii dominante detinute de catre unul sau mai multi agenti economici pe piata romaneasca sau pe o parte substantiala a acesteia, prin recurgerea la fapte anticoncurentiale, care au ca obiect sau pot avea ca efect afectarea activitatii economice sau prejudicierea consumatorilor.

 

Plangerea inaintata de companiile membre ARMAD catre Consiliul Concurenţei la inceputul lunii iulie denunta creşterea de 2,5 ori a tarifelor postale pentru direct mailing, aplicata de Posta Romana incepand cu data de 18 aprilie. Marirea tarifelor practicate de Posta Romana include, incepand cu aceeasi data, si triplarea pretului pentru trimiterile infadres de peste 20 de grame, adica pentru cea mai mare parte a corespondenţei. ARMAD considera ca, in acest context, Posta Romana face abuz de pozitie dominanta.ARMAD este sustinuta, in demersul sau, şi de catre Federation of European Direct Marketing la care ARMAD este afiliata.

 

Tarifele postale de direct mail din Romania sunt duble fata de tarifele postale din Bulgaria si Serbia si cu 20 - 30% mai mari decat cele din Ungaria, Cehia si Slovacia.

 

Pentru informatii suplimentare, persoana de contact este Ioana Nicolcioiu, telefon 2244020.

 

ARMAD a fost infiintata in anul 2003 si numara in prezent 22 de membri. Afiliata la FEDMA (Federation of European Direct Marketing), ARMAD are ca scop recunoasterea pozitiva a marketingului direct si cresterea increderii clientilor si a consumatorilor finali, ca urmare a implementarii unor coduri de conduita si de buna practica in acest domeniu, asigurarea unui cadru legislativ competitiv si liberal. Numai in 2004, ARMAD si-a dublat numarul de membri, de la 7 la 17 companii de marketing direct. www.armad.ro