Comunicat de presa ARMAD

ARMAD denunta cresterea abuziva a tarifelor practicate de Posta Romana

Bucuresti, 9 iunie 2005 – Asociatia Romana de Marketing Direct (ARMAD) denunta cresterea de 2,5 ori a tarifelor postale pentru direct mailing, aplicata de Posta Romana incepand cu data de 18 aprilie, si informeaza ca va trimite Consiliului Concurentei o plangere in legatura cu aceasta masura abuziva.

ARMAD considera ca aceasta crestere a tarifelor va afecta grav industria de marketing direct din Romania, in momentul in care aceasta era pe punctul de a-si consolida pozitia si de a-si castiga un loc important si in Romania, asa cum se intampla in alte state europene. Federation of European Direct Marketing (FEDMA), la care ARMAD este afiliata, sustine demersurile asociatiei romane si a trimis deja catre Posta Romana, Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei si Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii (ANRC) o scrisoare de protest in care aminteste directivele si procedurile europene in ceea ce priveste stabilirea tarifelor, in contextul negocierilor de aderare a Romaniei la Uniunea Europeana.

Marirea tarifelor practicate de Posta Romana include, incepand cu aceeasi data si triplarea pretului pentru trimiterile infadres de peste 20 de grame, adica pentru cea mai mare parte a corespondentei. ARMAD considera ca, in acest context, Posta Romana face “abuz de pozitie dominanta”.Cresterea dramatică a tarifelor – aplicata abuziv numai pentru sectorul de marketing direct, nu a luat in considerare impactul asupra industriei: indirect, sunt grav afectate si alte servicii postale, precum coletele, rambursul posta si corespondenta raspuns”, a declarat Marian Seitan, presedintele ARMAD. “De asemenea, a adaugat Seitan, sunt afectate interesele economice ale companiilor comerciale care folosesc direct mail-ul, având în vedere că bugetele stabilite iniţial sunt insuficiente pentru derularea campaniilor proiectate”.

Tarifele postale de direct mail din Romania sunt duble fata de tarifele postale din Bulgaria si Serbia si cu 20 - 30% mai mari decat cele din Ungaria, Cehia si Slovacia. Experienta tarilor vestice arata ca modificarile tarifelor, - cu atat mai mult o crestere de 2,5 ori a acestora -, au loc numai dupa consultari si negocieri cu jucatorii din industria de profil. “Profitand de pozitia sa monopolista, Posta Romana a dublat tarifele si ne-a anuntat pur si simplu aplicarea noilor preturi. Suntem clienti importanti ai acestei companii nationale, si era de datoria conducerii Postei Romane sa ne contacteze pentru discutii”, a aratat Marian Seitan.

Negocierile demarate in aprilie de catre ARMAD cu Posta Romana nu au adus inca nici un rezultat satisfacator. Ca urmare, preşedintele asociaţiei a solicitat ministrului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, Zsolt Nagy, o intrevedere pentru rezolvarea situatiei create. Membrii ARMAD au in vedere si varianta inaintarii unei plangeri catre Directoratul General pentru Competitie de pe langa Comisia Europeana de la Bruxelles.

Preşedintele ARMAD estimeazaa, ca, in aceste condiţii, cresterea industriei de marketing direct va fi in 2005 de doar 20-30%,in special datorita cresterilor pe segmentul de marketing direct non-postal, fata de 60-70% cat ar fi fost in conditiile mentinerii tarifelor.

Pentru informatii suplimentare, persoana de contact este Mihaela Apetrei, telefon 0723 369.413.

ARMAD a fost infiintata in anul 2003 si numara in prezent 20 membri. Membru al FEDMA (Federation of European Direct Marketing), ARMAD are ca scop recunoşterea pozitiva a marketingului direct si cresterea increderii clientilor si a consumatorilor finali, ca urmare a implementarii unor coduri de conduita si de buna practica in acest domeniu, asigurarea unui cadru legislativ competitiv si liberal. Numai in 2004, ARMAD si-a dublat numarul de membri, de la 7 la 17 companii de marketing direct. www.armad.ro