Precizare

Bucuresti, 16 iunie – Pentru o corecta informare a mass-media si a opiniei publice, Asociatia Romana de Marketing Direct face urmatoarele precizari, necesare ca urmare a informatiilor eronate oferite de catre Posta Romana, in comunicatul transmis luni, 13 iunie:

 

ARMAD a solicitat Postei Romane revenirea la nivelul de discount practicat pana la data de 18 aprilie, cand aceasta companie a dublat tarifele si a redus discount-urile. Pentru exemplificare,precizam ca, inainte de aceasta data, pentru un numar de trimiteri de 100.000-200.000 de trimiteri se acorda un discount de 25%; in prezent pentru acest interval discountul acordat este de 8%.

 

     1.Tarifele din tarile vecine mentionate in comunicatul Postei Romane se refer la tarifele percepute populatiei, nu jucatorilor din industria de marketing direct. Mai mult, tarifele amintite ca fiind ale tarilor din regiune nu corespund adevarului. De exemplu, pe site-ul Postei Bulgare, tariful (echivalat in lei) pentru o trimitere de pana la 20 de grame este de 1.851 lei, inainte de aplicarea sistemului de discount, si nu 15.900 lei, cum afirma reprezentantii Postei Romane.

 

     2.ARMAD considera ca Posta Romana face “abuz de putere dominanta" si aplica practici monopoliste in relatia cu colaboratorii sai, avand in vedere faptul ca detine circa 99% din piata serviciilor de direct mail din Romania.

 

Alastair Tempest, Directorul General al Federaţiei Europene de Marketing Direct şi Interactiv (FEDMA), a spus: “ Suntem la curent cu situaţia din Romania si cu atitudinea inflexibilă a Postei Romane in negocierile cu ARMAD. Din experienta noastra la nivel european, putem spune ca aceasta situatie este singulara. In tarile membre ale Uniunii Europene, o crestere a tarifelor postale cu 150 % nu ar fi posibil; orice crestere tarifara este facuta dupa o consultare prealabila cu utilizatorii postali, care sunt tratati ca fiind clienti si parteneri. Operatorii postali care maresc tarifele fara o   consultare cu utilizatorii, află, de obicei, că pierd rapid trimiterile poştale mari, în favoarea unor operatori alternativi (de exemplu, distributie neadresata cu tarife reduse) si ca afacerea de direct mail, de care depinde astazi majoritatea operatorilor postali, din cauza volumelor mari, nu va atinge adevaratul ei potential pe respectiva piata. Cand Romania va adera la Uniunea Europeana este de asteptat o aliniere la regulile acesteia, iar unul din principiile sale fundamentale este ca tarifele postale trebuie sa fie accesibile.

 

Pentru informatii suplimentare, persoana de contact este Mihaela Apetrei, telefon 0723-369413.

 

ARMAD a fost infiintata in anul 2003 si numara in prezent 20 membri. Membru al FEDMA (Federation of European Direct Marketing), ARMAD are ca scop recunosterea pozitiva a marketingului direct si cresterea increderii clientilor si a consumatorilor finali, ca urmare a implementarii unor coduri de conduita si de buna practica in acest domeniu, asigurarea unui cadru legislativ competitiv si liberal. Numai in 2004, ARMAD si-a dublat numarul de membri, de la 7 la 17 companii de marketing direct. www.armad.ro