Comunicat de presa ARMAD

Bucuresti, 19 iulie 2007 – Pentru o corecta informare a mass-media si a opiniei publice, Asociatia Romana de Marketing Direct face urmatoarele precizari, necesare ca urmare a informatiilor eronate oferite de catre Posta Romana, in comunicatul transmis marti, 17 iulie:

 

1. CN Posta Romana afirma ca tarifele aferente serviciului universal au fost modificate ultima oara in august 2004. In realitate, ultima majorare mascata a tarifelor, in cuantum de 19%, a fost efectuata la 2 aprilie 2007, prin neaplicarea cotei TVA la costul unor trimiteri postale si introducerea acesteia in tariful unor servicii postale existente, marindu-se astfel tariful  cu 19% !!

 

2. CN Posta Romana afirma ca majorarea tarifelor a fost facuta pentru limitarea pierderilor. Cu doar cateva luni in urma, intr-un comunicat pe care chiar CN Posta Româaa l-a remis presei, se face urmatoarea afirmatie:"Masura luata de guvernanti [mentinerea companiei pe lista societatilor monitorizate de guvern, nn], in 2001, nu mai era de actualitate pentru ca am reusit sa aducem aceasta companie la un nivel al profitabilitatii foarte interesant. Posta Romana a inregistrat in 2005 un profit brut de peste 12 milioane de euro, iar pentru 2006 profitul brut previzionat este de aproape 14 milioane euro. Pentru anul 2007 estimam un profit cifrat undeva in jurul sumei de 20 de milioane de euro”, a declarat Dan Mihai Toader, directorul general al companiei.

 

        Comunicatul de presa al CN Posta Romana poate fi gasit chiar pe site-ul CNPR, la:

        http://www.posta-romana.ro/index.jsp?page=presa&detail=356

 

Ar fi de dorit ca reprezentantii CN Posta Romana sa se decida daca sunt pe profit sau pe pierdere si care dintre informatiile oferite public sunt reale sau nu.

 

3. CN Posta Romana afirma ca pentru trimiterile publicitare Infadres se foloseste acelasi proces tehnologic ca si pentru trimiterile de corespondenta. Pentru o informare corecta, precizam ca orice alta companie nationala postala incepand cu tarile noi membre UE (Bulgaria, Ungaria, Cehia, Polonia) si pana la state ca Franta, Germania si Marea Britanie au tarife diferite pentru serviciile de trimiteri publicitare (infadres) si cele de corespondenta simpla.

 

Urmare a noilor majorari de tarife, tarifele in Romania sunt 0.25 EUR pentru trimiterile pana in 20 g si 0.35 EUR pentru cele între 21-50 g. In Germania, de exemplu, tariful de lista pentru acelasi tip de trimiteri postale este 0.25 EUR pentru trimiteri standard (pana in 20 g) si 0.28 - 0.39 EUR pentru trimiteri intre 21-50 g.

 

Pentru conformitate, informatia este disponibila pe site-ul Deutsche Post la http://www.deutschepost.de/dpag?tab=1&skin=hi&check=yes&lang=de_EN&xmlFi...

 

Concluzionand, tarifele practicate de CN Posta Romana sunt la fel de mari cu cele din Germania. Orice fel de comparatie intre calitatea serviciillor Deutsche Post si cele ale CN Posta Romana nu îsi are rostul in acest comunicat.


ARMAD isi exprima deschiderea spre un dialog constructiv si catre o transparenta totala in ceea ce priveste deciziile privind dezvoltarea serviciilor postale. Consiliul Director al ARMAD considera ca o atiudine de confruntare, de pe pozitii de forta si ca un razboi al comunicatelor nu rezolva situatia si mai ales nu gaseste solutii.

ARMAD isi manifesta public disponibilitatea de a negocia orice decizie care priveste viitorul marketingului direct in Romania, scop pentru care militeaza activ, onest si transparent si invita public conducerea CN Posta Romana la dialog si transparenta decizionala.

Pentru informatii suplimentare, persoana de contact este Serban Goran, telefon 0723 339.983.

ARMAD a fost infiintata în anul 2003 si numara in prezent peste 40 de membri. Membru al FEDMA (Federation of European Direct Marketing) si EMOTA (European Distance Selling Trade Association) , ARMAD are ca scop recunosterea pozitiva a marketingului direct si cresterea increderii clientilor si a consumatorilor finali, ca urmare a implementarii unor coduri de conduita si de buna practica in acest domeniu, asigurarea unui cadru legislativ competitiv si liberal. www.armad.ro