Ministerul Federal German al Economiei și Energiei a realizat un studiu despre impactul economic al Regulamentului privind confidențialitatea în mediul online asupra publicității online și a modelului de afaceri digital bazat pe anunțuri. Studiul a analizat detaliile privind impactul propunerii Comisiei Europene asupra modelului de afaceri pe internet și a industriei de publicitate online, concluzionând că se pot aștepta la dezavantaje considerabile digitale și dezvoltarea economică a Europei.

Impactul economic, realizat de consultanța WIK, în numele Ministerului Federal al Economiei și Energiei din Germania, identifică influența semnificativă a acestei propuneri asupra industriei. Cercetarea confirmă faptul că prevederile privind confidențialitatea în mediul electronic, acelea care necesită consimțământul pentru cookie-uri, vor avea un impact semnificativ asupra sectorului publicității digitale, urmate de impactul asupra veniturilor editorilor și de dezvoltarea serviciilor de dezvoltare, bazate atât pe colectarea datelor, cât și pe veniturile din publicitate. Printre intuițiile studiului:

-În Germania, bugetul total al publicității digitale este de așteptat să scadă cu aproximativ o treime pe termen scurt. Întregul sector al publicității online va fi afectat, iar impactul asupra veniturilor publicitare ale motoarelor de căutare (în Germania în principal Google) și rețelelor sociale (în Germania în principal pe Facebook) este probabil să fie relativ scăzut. Efecte similare se așteaptă să aibă loc în alte țări europene.

-În plus, propunerea ar favoriza indirect companiile mai mari din SUA și ar stimula sistemele închise de conectare. Este de așteptat ca bugetele de publicitate să treacă la sistemele de conectare, oferind platformelor online mari posibilitatea de a prelua chiar și o proporție mai mare a pieței. Regulamentul privind confidențialitatea în mediul electronic ar oferi un impuls pentru sistemele log-in și paywall în lumea digitală europeană.

-În paralel, studiul arată că evaluarea impactului efectuată de Comisia Europeană nu a luat în considerare compromisurile pe care utilizatorii online ar trebui să le ofere, cum ar fi serviciile individualizate de internet si nu numai.

-Mai mult, limitările semnificative ale diversității mass-media sunt, de asemenea, de așteptat datorită faptului că furnizorii de conținut de înaltă calitate se bazează pe refinanțare prin publicitate.

-De asemenea, subliniază faptul că doar o mica parte dintre utilizatori ar avea cunoștințele, timpul și disponibilitatea de a-și gestiona setările de confidențialitate într-un mediu digital complex.

Concluzia acestui studiu de caz este aceea că pot fi așteptate dezavantaje considerabile pentru dezvoltarea atât în mediul digital, cât și economic al Europei. „Conform poziției gatekeeper a browserelor web, este probabil ca, pe termen mediu și lung, platformele online importante cum ar fi Facebook și Google, care sunt finanțate în mare măsură de publicitate, vor beneficia de noile măsuri. în comparație cu alți participanți pe piață. Prin urmare, regulamentul privind confidențialitatea în mediul electronic poate declanșa dezvoltarea unui internet în mare parte proprietar, din care veniturile din publicitate sunt generate aproape în întregime în afara Europei „.

Sursa: www.fedma.org

Publicat pe 1 Februare 2018